התחברות לאתר



הרשמה | שכחת סיסמה?

שמעון בוסקילה- למה לי

גלריה של: גיא טנא

שמעון בוסקילה- למה לי

אלבומו הרביעי של שמעון בוסקילה (כולל האלבום המשותף עם שירי מימון) מציג אומן בשל שעל כשרונו וייחודיותו כבר מיותר להרחיב עם קו ברור, מחוייבות סגנונית למקורות מרוקאים והרבה שאר רוח בבחירות השירים והטקסטים לאלבום.

שיר הפתיחה "השיר שלא העזתי לשיר" (דורון מדלי/בוסקילה) הוא בלדה טיפוסית שמכנסת את המאזינים ליצירה החדשה אבל דווקא לאחריה, בשיר "הזכרונות מיותמים" (דידי שחר/בוסקילה) עם כיוון יווני בניצוחו של יעקב למאי המעבד והמפיק המוסיקלי הייחודיות של בוסקילה כמבצע בולטת יותר. אהבתי גם את "עכשיו אני חוזר" (שחר/בוסקילה) בהפקה האקוסטית של עמית הראל דווקא בשל הכיוון האחר מבחינת צליל בו בחר בוסקילה והגישה המפוכחת של הטקסט בו תקווה מצויה בצד מרירות.

"אנחנו לא מלאכים" (שחר/בוסקילה) בו מתארח יהודה פוליקר בגיטרות, בוזוקי, בגלמה וקולות (כמה משמעותית השתתפות של אומן בסדר גודל כזה) הוא שיר פופ רוק סוחף בהפקתו של עמית הראל ובהחלט מועמד להיות מהלהיטים הגדולים של האלבום.

"למה לי למה לך" (יוסי גיספן/ שמעון בוסקילה) הוא להיט קיצי טיפוסי עם טקסט קליל ומעט הומוריסטי אבל האיכות בו אינה דווקא במשחק המילים המוצלח והמתנגן על הלשון אלא בעיבוד ובהפקה של עמית הראל שניכר גם בגרסה המרוקאית של השיר "וואטאטו וואטאה" שמופיעה בסיום האלבום ונשמעת לא פחות אם לא טובה יותר מהגרסה החביבה בעברית עם הקולות המקפיצים שחבל שזהות הגרונות שמשמיעים אותם נשארו אלמוניים.

השפעה בולטת של שלמה ארצי ניכרת ב"מזל שאני שר" (סהר חגי/בוסקילה) בהפקה המוסיקלית של...בן ארצי שניגן על כל הכלים בבלדה מתוקה-מרירה שחושפת דבר או שניים על הדרך בה פסע בוסקילה עד שלב זה בחייו.

"רית אל זין" הוא הפתעה נעימה, אגב שלמה ארצי, בה בוסקילה כותב מילים במרוקאית לשיר של סטינג שהיה האות לתכנית הרדיו המיתולוגית של שלמה ארצי בגל"צ בימי שישי " Saint Agnes and the Burning Train ". בעיבוד והפקה של שמוליק נויפלד מדובר בקטע שמראה עד כמה בוסקילה מוכן להתנסות ומגוון מספיק כדי להביא את עצמו וזהותו המוסיקלית לכיוונים שונים ומרתקים. אלבום קלאסי לקיץ הישראלי.

צפיות: 126. תגובות: 0.

דירוג הגלריה

12345678910

סה"כ דירוגים: , ממוצע דירוגים: 0

תגובות לגלריה

לא נכתבו תגובות.

הוספת תגובה

התחבר לאתר כדי לכתוב תגובה.