התחברות לאתר



הרשמה | שכחת סיסמה?

כתבות אחרונות

שי צברי בפיטריה 10/3/16

שי צברי בפיטריה 10/3/16

נכתב ע"י: tamar30
בתאריך: 12:44 15/03/16

החליל והלבנה

החליל והלבנה

נכתב ע"י: יובל אראל
בתאריך: 20:02 27/01/16

מירב הלינגר  - במבט אחד כחול

מירב הלינגר  - במבט אחד
כחול

נכתב ע"י: גיא טנא
בתאריך: 14:44 31/12/15

בלב ים

בלב ים

נכתב ע"י: motymi
בתאריך: 23:49 30/12/15

ארז לב ארי בפטריה 25/12/15

ארז לב ארי בפטריה 25/12/15

נכתב ע"י: tamar30
בתאריך: 14:06 28/12/15

יהודית רביץ בזאפה ירושלים

יהודית רביץ בזאפה
ירושלים

נכתב ע"י: tamar30
בתאריך: 18:23 23/12/15

Benjamin Esterlis- The Blue Bay

Benjamin Esterlis- The Blue Bay

נכתב ע"י: גיא טנא
בתאריך: 5:40 14/12/15

מתווה הגז - זוית נוספת

מתווה הגז - זוית נוספת

נכתב ע"י: motymi
בתאריך: 18:28 08/12/15

נצ'י נצ'- ברוכים הבאים לפתח תקווה

מאת: גיא טנא, נכתב ב13:18 - 11/08/2015, עודכן ב13:19 - 11/08/2015



האלבום השלישי של נצ'י נצ' (רביד פלוטניק) מסמן תקופה של חזרה לעבר, לעיר הולדתו, להסטוריה המשפחתית, וגם של התבגרות על כל הכאב והחידוש הטמונים בה. כמו "אינפקציה" לפניו, גם פלוטניק משתמש בפתיח בשירים של רימונה דינור ודוד קריבושי "פתח תקווה" שבוצע ב 1968 ע"י צוות הווי של הנח"ל ומסמן רצון להתרחק מתל אביב לאמיתות של עיר ילדותך שטבועות בך לנצח- לטוב ולרע (השיר החותם "יום חדש" מתמקד וממקד בנושא הרטרו האישי הזה).

את ההפקה המוזיקלית הפקיד פלוטניק בידיו של איציק פצצתי המוכשר (עומרי מור) ואורי שוחט הגיע כדי לתגבר את הפן המוסיקלי , האולפני וההפקתי.

ההשפעה המזרחית באלבום ניכרת: מ"גליליאו" למילים של פלוטניק ("אני אמן לירי זו שירה מודרנית") ולחן של פלאסגה ופלוטניק, עם צ'לו מעניין של עדן ג'משיד  דרך "מלך הראפ של המזרח התיכון" שכתב פלוטניק( "מסלסל כמו זוהר" ) יחד עם ההרכב הדורג'מן בו אלמנטים ערביים דומיננטים משתלבים עם ההפקה העדכנית של אורי שוחט, ועד "כלב מי שלא אוהב אותך"  בו מתארח רון בונקר בהפקה מוסיקלית של פצצתי עם עידו מימון. הטקסט הוא טקסט של הצהרה על עצמאות, על ייחודיות והתרסה. רון בונקר בסאז, פצצתי בדרבוקות ומימון המוכשר בתכנותים וקלידים מובילים לאחד הקטעים המרשימים והבוטים באלבום ( "שאף בן זונה לא יגיד ש'תה לא יודע" ) ופלוטניק מזכיר את הביצועים של ישראל ברייט בימי "השמחות" העליזים.

אהבתי מאד את "תהילה" (מלים ולחן פלוטניק ומיכאל כהן מ"כהן @ מושון")  בו מתארח שלומי אלון איש "הדג נחש" בו הדמות הנשית שמתוארת כ"ג'ניפר לופז מפתח תקווה" מסמלת ומייצגת את התהילה האמיתית, החומרית, המשכרת שפלוטניק מכיר בכוחה אבל מתריע בפניה. הסקסופון של שלומי אלון והטרומבון של אבי שניידר מעניקים עומק נוסף לטקסט חריף שמעמת את האומן המחפש והיוצר עם המילכוד שבהצלחה.

ב" סבבה" פלוטניק פונה לרגאיי ויחד עם איציק פצצתי שמפיק ומנגן על כל הכלים משלב גם קטע קליל כנוצה בלב האלבום גדוש האמירה הזה. מן העבר השני מגיע "למרות הכל" או "בלדה לפ"ת" (מילים פלוטניק וסתיו אלמקייס לחן: אלמקייס, פלוטניק, נתנאל טוויטו וניר דנן) בהפקה רגישה של ניר דנן שהובילה את פלוטניק לביצוע סול סופר מעודן יוצא דופן בו הוא מראה גיוון ומנעד ביצועי מפתיע, וחשוב מכך פן אחר ולא צפוי בפרסונת האומן המבצע שלו. אלמקייס בקולות מוסיפה רבות להצלחת השיר הזה.

את "חסידה צחורה" של "צלילי הכרם" (אלכסנדר פן- עממי רוסי) לוקח פלוטניק למחוז אישי רגיש ומרגש בו הוא פונה לאמו שנפטרה ופורש באומץ את געגועיו ורגשותיו ("חי את החיים געגוע שמקונן בי") וכך חושף את תחושות היתמות המקננות ומקוננות בו. איציק פצצתי מספק שירת סול אלגנטית באחד הקטעים המורכבים והמאתגרים באלבום.

אביטל תמיר מלהקת המטאל "בצפר" כותב ומלחין את "ממשלה זה פשע מאורגן" הבלוזי כהפתעה מגוונת נוספת באלבום: תמיר על בנג'ו ומנדולינה (!), עידן אפשטיין ביוקלילי , פצצתי בסולו חצוצרה צרוד ומקהלה גברית בעוד קטע מצויין שמאפשר לפלוטניק לשיר ולהפגין יכולות שהראפ מאלץ אותו להדחיק.

האלבום השלישי של נצ'י נצ' הוא תעודת בגרות של היוצר המעניין הזה והמבצע המצויין הזה שמשלב אהבות גדולות, תחושות עזות על החיים בפרט  ואודות היצירה בכלל ונדמה לי שבאלבום הבא, פלוטניק יפציץ אותנו באחת היצירות החשובות של הז'אנר בכל הזמנים. בינתיים- מומלץ לחבר לוריד.

פרגן לאתר בילויים

בילויים