התחברות לאתר



הרשמה | שכחת סיסמה?

כתבות אחרונות

שי צברי בפיטריה 10/3/16

שי צברי בפיטריה 10/3/16

נכתב ע"י: tamar30
בתאריך: 12:44 15/03/16

החליל והלבנה

החליל והלבנה

נכתב ע"י: יובל אראל
בתאריך: 20:02 27/01/16

מירב הלינגר  - במבט אחד כחול

מירב הלינגר  - במבט אחד
כחול

נכתב ע"י: גיא טנא
בתאריך: 14:44 31/12/15

בלב ים

בלב ים

נכתב ע"י: motymi
בתאריך: 23:49 30/12/15

ארז לב ארי בפטריה 25/12/15

ארז לב ארי בפטריה 25/12/15

נכתב ע"י: tamar30
בתאריך: 14:06 28/12/15

יהודית רביץ בזאפה ירושלים

יהודית רביץ בזאפה
ירושלים

נכתב ע"י: tamar30
בתאריך: 18:23 23/12/15

Benjamin Esterlis- The Blue Bay

Benjamin Esterlis- The Blue Bay

נכתב ע"י: גיא טנא
בתאריך: 5:40 14/12/15

מתווה הגז - זוית נוספת

מתווה הגז - זוית נוספת

נכתב ע"י: motymi
בתאריך: 18:28 08/12/15

בן אלקיים- הזדמנויות חולפות

מאת: גיא טנא, נכתב ב19:21 - 27/07/2015, עודכן ב19:22 - 27/07/2015


אלבום בכורה לבן טיפוחיו של דייויד ברוזה בהפקתו של שמוליק נויפלד. בן אלקיים מציג אמירה סגנונית אישית מאד, רגישה ביותר ולעיתים אף מטלטלת.

אלקיים כתב והלחין את כל שירי האלבום ואכן ניכר שהדיסק מהווה עבורו פתח לביטוי עצמי גדוש שרק חיפש את הפלטפורמה המתאימה. הרומנטיקניות, מהזן הלא נדוש, מצויה אצל אלקיים בשפע: "ואני מותש מלרוץ אחר רעיונות אבודים" כותב ושר אלקיים בקול שמזכיר לפרקים את ארז הלוי ואת אביתר בנאי ובסיוע הצליל השופע שמביא עמו שמוליק נויפלד נשמע מוטרד, אפל ומיוסר יותר משני האומנים הגדולים שהוזכרו כאן, ומספק פתיחה עוצמתית לדיסק.

טקסט מרשים מספק אלקיים ב"אחות גדולה": "איך השארת אותי עם כל הפסיכים/ היית לפחות משאירה לי פתק/ איך להסתדר" שר אלקיים ולמרות שאין לנו מידע נוסף אודות מה כתב, הסקרנות והדמיון רצים חופשי. גרסה אקוסטית-למחצה מבליטה את הדרמטיות של אלקיים והשורות "אף פעם לא אדע את האמת/ גם אם תתדפק על סף דלתי" חותמות שיר חזק ומרגש.

אלקיים מרשים אותי יותר בפאזה הבלדית שלו יותר מבפעמים בהם הוא עושה רוק. ייתכן שמדובר רק בעניין סובייקטיבי אבל הלא זו מהות ביקורת המוסיקה. ב "איתו במיטה", סוג של בלדת רוק, תחושה חריפה של קנאה עוברת חזק ותופים אגרסיביים של גדי פטר מתחלפים עם פסנתר מסתורי של אורן מנשה והמתח ביניהם משתלב היטב עם הכעס והעצב שמעביר אלקיים בשורות כמו "כמה שסכין חדה כשהלב סופג אותה". גם ב"אחיזת לב" אלקיים מצליח לגעת, מנקודה של שורד, של מי ש "נאחז בך אחיזת אריה" אבל זקוק להתחנן עבור שחרור ומוכן לוותר על חייו עבור האהבה.

ב"צער כל ימי חייך" יוצא אלקיים להתקפה חדה וקשה: "אם תיגעי בי עוד פעם אחת/ אחתוך לך את שתי הידיים". האהוב לשעבר והאוהב עדיין לא בוחל באמצעים רוצה לכעוס, רוצה לזעום ולא להתפייס, לא להירגע ולא לשכוח. אהבתי את העיבוד והגיטרה המחוספסת, את התכנותים של שמוליק נויפלד שמשרתים כולם את סערת הרגשות הקשה והנפש המסוכסכת שנפרשת כאן לפנינו.

כתבתי בתחילה על גודש ביטוי. ייתכן שצמצום מספר השירים למשהו סביב תשעה-עשרה שירים היה מחדד יותר את הפרסונה של אלקיים כאומן שמוציא אלבום ראשון. הכשרון שם, ובולט, ככותב טקסטים וכמבצע. כמלחין התחושה היא שיש עוד לאן להתקדם אבל יחד עם מפיק מנוסה כמו שמוליק נויפלד מתקבל כאן אלבום מעניין, חזק, גם אם לא אחיד ברמתו , אבל זה צפוי מאלבום ראשון. בן אלקיים- עוד נשמע ממנו.

 

פרגן לאתר בילויים

בילויים