התחברות לאתר



הרשמה | שכחת סיסמה?

כתבות אחרונות

שי צברי בפיטריה 10/3/16

שי צברי בפיטריה 10/3/16

נכתב ע"י: tamar30
בתאריך: 12:44 15/03/16

החליל והלבנה

החליל והלבנה

נכתב ע"י: יובל אראל
בתאריך: 20:02 27/01/16

מירב הלינגר  - במבט אחד כחול

מירב הלינגר  - במבט אחד
כחול

נכתב ע"י: גיא טנא
בתאריך: 14:44 31/12/15

בלב ים

בלב ים

נכתב ע"י: motymi
בתאריך: 23:49 30/12/15

ארז לב ארי בפטריה 25/12/15

ארז לב ארי בפטריה 25/12/15

נכתב ע"י: tamar30
בתאריך: 14:06 28/12/15

יהודית רביץ בזאפה ירושלים

יהודית רביץ בזאפה
ירושלים

נכתב ע"י: tamar30
בתאריך: 18:23 23/12/15

Benjamin Esterlis- The Blue Bay

Benjamin Esterlis- The Blue Bay

נכתב ע"י: גיא טנא
בתאריך: 5:40 14/12/15

מתווה הגז - זוית נוספת

מתווה הגז - זוית נוספת

נכתב ע"י: motymi
בתאריך: 18:28 08/12/15

גודזילה

בקיץ 2014 נולדת מחדש המפלצת הכי ידועה בעולם בהרפתקה משותפת של האחים וורנר ו Legendary Pictures. את "גודזילה" מביים גארת אדוארדס המביא לצופים סיפור עוצמתי של אומץ אנושי ופיוס אל מול כוחות טבע אימתניים. האנושות ניצבת ללא הגנה אל מול עימות בין גודז

מאת: motymi, נכתב ב10:43 - 13/05/2014, עודכן ב10:53 - 13/05/2014

"גודזילה"

הרפתקה/מדע בדיוני

2014 ,ארה"ב

החל מה-15 במאי בבתי הקולנוע של גלובוס גרופ וברחבי הארץ

 

בקיץ 2014 נולדת מחדש המפלצת הכי ידועה בעולם בהרפתקה משותפת של האחים וורנר ו Legendary Pictures. את "גודזילה" מביים גארת אדוארדס המביא לצופים סיפור עוצמתי של אומץ אנושי ופיוס אל מול כוחות טבע אימתניים. האנושות ניצבת ללא הגנה אל מול עימות בין גודזילה לבין יצורים תאווי רשע שהמדע טיפח.

משתתפים:

גארת' אדוארדס - במאי

ארון טיילור-ג'ונסון, קן ווטאנאבי, אליזבת אולסן, ג'ולייט בינוש, סאלי הוקינס, דיוויד סטראטהיירן, בריאן קראנסטון.

את התסריט כתב מקס בורנשטיין על פי סיפור של דיוויד קלאהאם המבוסס על הדמות של גודזילה.

תומאס טאל, ג'ון ג'שני, מארי פארנט, בריאן רוג'רס (הפקה)

סימוסמק'גארבי (צילום),

אוון פטרסון (עיצוב הפקה)

בוב דוסקאיי (עריכה)

ג'ים ריגיל(אפקטים חזותיים)

 

 

על ההפקה

גודזילה הוא ענק. לא המפלצת, על אף שגם היאכמובן. השם עצמו. בין אם הוא טומן בחובו פחד גדול מהעידן האטומי או כאוס – למילה הזו יש כוח עצום וחיים משלה. הוא נולד מהאימה ביפן של אחרי מלחמת העולם השנייה, הגיח לראשונה כסמל של כוח ההרס האנושי והתפתח למשהו אחר – גיבור. אלוף.

 

על סט הצילומים בוונקובר מורגשת נוכחותו של גודזילה, על אף שהוא לא שם. אמנם היוצרים טענו שהמפלצת תהיה כולה יישות ממוחשבת, אבל נדמה שהכול מצביע על נוכחות פיזית של הגיבור הירוק. גארת אדוארדס ("Monsters"), הבמאי הבריטי: "זה סרט גדול ונכס אהוב וחשוב. יש בסיס רחב של מעריצים לסיפור הזה וזה מאתגר להתגבר על המשמעות של כך. אף אחד לא יהיה מאוכזב כמוני אם הסרט לא יהיה הכי טוב שאפשר. אבל אחרי כמה שבועות, פשוט מסתגלים, כי אחרת לא ניתן לתפקד – ואז בעצם מתחילים ליהנות מהעשייה.

אדוארדס משך את תשומת לבו של תומאס טאל מLegendary Pictures בזכות Monsters סרט האינדי המוצלח שביים, כתב, עיצב וצילם ב2010. עבור טאל גודזילה הוא לא משהו שאפשר לזרוק סתם כך למכונת סרטי האקשן האמריקנית, אלא נושא שדורש ניואנסים ואצילות באיזון מושלם עם אקשן והרס. "אני מעריץ גדול של גודזילה מאז גיל 14", טוען טאל שמפיק את הסרט הנוכחי בשיתוף עם ג'ון ג'שני, מארי פארנט ובריאן רוג'רס, "אבל החיפוש אחר הבמאי הנכון – היה המפתח. גארת' בחר דרכים מעניינת לספר את הסיפור ולצלם אותו, ומההתחלה חשנו שיש לו היכולות להוריד לקרקע את החיזיון הזה בעזרת סיפור אנושי עכשווי. אבל הכי חשוב – הוא מעריץ בפני עצמו והבין מה גרם לגודזילה להישאר איתנו".

הדמות הגיחה לראשונה על מסכי הקולנוע ביפן ב-1954 בימים בהם אפקטים מיוחדים היו בתקופת הברונזה שלהם. אז בתעשיית הקולנוע, אדם לבוש בחליפת לטקס הזורע הרס בערים מיניאטוריות, היה בבחינת מראות חדשים על הבד, כאלה שעד אז הוגבלו לדמיון בלבד. בהמשך הפך גוזדילה לגיבור של יפן ושל העולם כולו. מדי כמה שנים הגיח איום חדש, אכזרי מדי בשביל בני אנוש לבדם ואז השאגה הידועה והסילואטה המוכרת עולים מן הים ומצילה את כולם. גם היום הדמות היא בבחינת גיבור-על או אייקון היסטורי, אבל למעשה לדור הזה עוד לא היה את הגודזילה שלו. עד עכשיו.

אדוארדס: "מלבד העובדה שיש פה מפלצת ענק – אתה יכול לספר איזה סיפור שאתה רוצה. זה יקום מרתק לחקור ולקח כשנה וחצי עד שהושלם התסריט, המספק איזון מושלם בין המפגן הענק והמשוגע הזה של הרס לבין דמויות שאתה רוצה לקחת למסע איתך. עבורי, אם לא אכפת לך מתוצאות האירועים המתרחשים, זה חסר טעם. אז המנטרה שלנו הייתה להתייחס לזה כאל סרט דרמה". העלילה עוברת במקומות רבים ונודדת בין זמנים – מאיי מארשל של שנות ה-50, דרך יפן והפיליפינים של 1999 ועד ימינו אנו.

בתחילת הסרט פוגשים את דר' סריזאווה (קן וואטאנאבי) – מדען החוקר דמויות פנטסטיות שיש המאמינים שקיימות. הוא נקרא לאתר בפיליפינים בו התמוטט מכרה לאחר ממצא של מאובן ענק ויוצא דופן. לאחר מכן עוברים ליפן שם פוגשים את משפחת ברודי שמתאחדת מחדש בעקבות הופעתו של גודזילה. "חשבנו שזה רעיון טוב שהסרט ימריא ביפן, היכן שטמונים השורשים של גודזילה"., אומר אלכס גארסייה, מפיק אחראי-שותף בהפקה. 

למעצב ההפקה – אוון פאטרסון, שבנה את העולמות של סרטים כמו טרילוגיית "המטריקס" ו"פרסילה– מלכת המדבר" – הייתה הרבה עבודה על הסט. "יש בסרט כ-98 סטים שנבנו במיוחד עבורו וחלקם מאוד נרחבים ויקרים", מציין פאטרסון ומוסיף: "אם הסיפור האנושי הוא טוב והאשליה עובדת אז הצופה ירגיש שהוא במטוס, רץ ברחובות סן פרנסיסקו או נמצא במכרה שהתמוטט  - אז הסרט לא רק מעניין ויזואלית אלא הוא גם אמין יותר".

ג'ים רייגל האחראי על תחום האפקטים הוויזואליים בסרט מעלה את השאלה האם גודזילה הוא טוב או רע? עבורו התשובה הטובה ביותר היא להשוות את גוזילה להוריקן. מצד אחד קורים דברים רעים בגלל רוח שכזו מצד שני זהו כוחו של הטבע. גודילה, לדעתו, היא כוח של הטבע ובסרט הזה הוא מתמודד עם ההרס שגרמנו לטבע. הוא מגיע כדי לעשות סדר.

בריאן קרנסטון - המגלם בסרט את ג'ו ברודי, מדען גרעין - מספר שעבורו זה לא סתם סרט מפלצות, "גארת השקיע בסיפור הזה והוא מונע על ידי דמויות. אם זה סתם היה סרט מפלצות לא הייתי מגיע הנה", הוא אומר ומציין לטובה גם את השחקנים האחרים שנוכחותם שכנעה אותו ליטול חלק בהפקה.

בסיפור עובד ברודי בתחנת כוח בטוקיו ושבור מהכוחות העל-טבעיים שהרסו את כדור הארץ וניפצו את הקשר במשפחתו. ארון טיילור-ג'ונסון מגלם את בנו אותו אנו פוגשים בגיל מבוגר, לאחר שהוא יוצא ליפן ומשאיר אחריו אישה וילד צעיר.

אדוארדס: "כבמאי הרעיון היה לעבוד על הדמויות בסרט לפני שמורחים עליו את גודזילה. בסרט מפלצות זה ברור שהקהל מגיע דבר ראשון כדי לצפות בהן, אבל אני מקווה שכשייצאו, הם יהיו מופתעים שהדמויות השפיעו עליהם. אני מקווה שאחרי הצפייה אנשים ייצאו מהקולנוע בהרגשה שזה יותר מסרט מפלצות טיפוסי".

 


תגיות: סרט, מדע בדיוני, גודזילה.


פרגן לאתר בילויים

בילויים